Back to All Events

Breakfastclub with Marknadsföreningen

Join HHUS & Marknadsföreningen Umeå for a breakfast buffet and an inspiring lecture!

*This lecture will de held in Swedish*

Större effekt genom innovationsdriven kommunikation!
Att bryta ny mark och skapa kreativ kommunikation som sticker ut, är idag avgörande för alla, inte minst samhällsaktörer. För att nå ut med ditt budskap i dagens översvämmade flöden är det viktigt att förtjäna målgruppens uppmärksamhet.

Effekt kommer genom en integrerad kombination av tre delar. En gedigen analys och förståelse av en kommunikationsarena som aldrig varit mer komplex. Ett förhållningssätt där vi kontinuerligt utvecklar kreativa prototyper och testar oss fram. Och mod att våga gå en ny väg. Kombinationen ger kommunikativt innehåll för att skapa ett “längre” samtal som ökar synligheten och kostnadseffektiviteten.

Med utgångspunkt i samhällstrender och case som bland annat mäter medmänskligheten på Twitter genom AI-analys, berättar Johan Yilmaz, innovationschef på Gullers Grupp, om hur du som samhällsaktör kan förena analys, kreativitet och mod för att påverka samhället och nå ut.

Gullers grupp, Sveriges ledande byrå för samhällsaktörer och årets byrå 2018, arbetar i skärningspunkten mellan strategi, teknologi, politik och kreativitet. Gullers har 200 medarbetare och 5 kontor varav ett i Umeå sedan förvärvet av Humbly och arbetar med uppdragsgivare som IKEA, Trafikverket, Länsförsäkringar och Kriminalvården.

WHEN: 10/5
TIME: 07:45-09:15
WHERE: P5 Väven
SIGN UP: https://docs.google.com/forms/d/1lV-oFvQ1urqAC-e_DsRsysdaJtUKO4qJbHw21DFeVlE/viewform?edit_requested=true

Earlier Event: March 16
Återsparken
Later Event: May 10
PEPP - EPP with PwC